Ειδήσεις & Ανακοινώσεις

Τα μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς στα social media

social, social network, social network service-1206612.jpg

Πηγή: gr.euronews

Κυτταρίτιδα, σπυράκια, ατέλειες – πολλοί από εμάς τα έχουμε. Ωστόσο, αν κάποιος κοιτάξει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να αισθανθεί ότι όλοι φαίνονται άψογοι. Αυτό εν μέρει οφείλεται στα φίλτρα προσώπου και σε άλλες εφαρμογές που σας επιτρέπουν να αλλάξετε την εμφάνισή σας, είτε λειαίνοντας τις ρυτίδες, είτε αδυνατίζοντας το πρόσωπό σας.

Η αγορά για αυτές τις εφαρμογές έχει αρχίσει να ανθεί πρόσφατα και τα φίλτρα προσώπου γίνονται εξελίσσονται όλο και περισσότερο. Έχει επίσης υποστηριχθεί ότι αυτά τα εργαλεία είναι τοξικά, επειδή προωθούν μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς, ειδικά σε εφήβους και νεαρούς ενήλικες.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν επίσης συνδεθεί με την κατάθλιψη και τη σωματική δυσμορφία, σύμφωνα με πολυάριθμες μελέτες. Έρευνα που διεξήχθη από την εταιρεία Dove διαπίστωσε ότι το 80% των εφήβων κοριτσιών δήλωσαν ότι είχαν αλλάξει την εμφάνισή τους σε μια διαδικτυακή φωτογραφία μέχρι την ηλικία των 13 ετών.

Για αυτό πολλές ευρωπαϊκές χώρες αποφάσισαν να αρχίσουν να ρυθμίζουν τη χρήση αυτών των φίλτρων.

Στη Νορβηγία είναι παράνομο για τους διαφημιστές και αυτούς που ασκούν επιρροή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να μοιράζονται διαφημιστικές φωτογραφίες στο διαδίκτυο χωρίς να αποκαλύπτουν αν οι εικόνες έχουν αλλοιωθεί. 

Παρόμοιος νόμος εξετάζεται και στη Γαλλία. Ο Μπουνό Λε Μέρ, ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών είχε αναρτήσει στο Twitter: Θα κάνουμε υποχρεωτική την εμφάνιση χρήσης φίλτρου ή ρετούς σε περιεχόμενο φωτογραφιών και βίντεο κατά τη διάρκεια μιας συνεργασίας επί πληρωμή. Αυτό το κάνουμε για να περιορίσουμε τις καταστροφικές ψυχολογικές επιπτώσεις αυτών των πρακτικών για την αυτοεκτίμηση των χρηστών του διαδικτύου.

Παρόμοιοι κανονισμοί συζητούνται και στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ωστόσο, κάποιοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η ρύθμιση αυτής της νέας τεχνολογίας δεν θα αντιμετωπίσει την ουσία του προβλήματος.

«Το πραγματικό πρόβλημα είναι πως αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι τον εαυτό τους, όχι τα φίλτρα από μόνα τους. Θα με έκανε πολύ χαρούμενη αν χρηματοδοτούσαν την εκπαίδευση στα μέσα επικοινωνίας και στην ψηφιακή ενημέρωση έτσι ώστε τα παιδιά να είναι πραγματικά προετοιμασμένα για τα φίλτρα του σήμερα, αφού μπορεί να μετατραπούν σε κάτι ακόμα πιο εξελιγμένο στο μέλλον» δήλωσε η ψυχολόγος Πάμελα Ράτλετζ.

γράφει η Θεοδώρα Ηλιάδη